c. Supervizor u klupku međunarodnopravnih i domaćih propisa
Visoki predstavnik, kao i njegov zamjenik – supervizor – su „međunarodni faktori“ u Bosni i Hercegovini i Distriktu. Od samog početka funkcioneri Ureda Visokog predstavnika su ekstenzivno tumačili prava koja su predviđena u DMS i Bonu. Oni imaju nadležnost da daju obavezujuća tumačenja, te da djeluju bez ograničenja u zakonodavnom i egzekutivnom području. Oni mogu, u funkcionalnom smislu, dualno djelovati. To znači da mogu umjesto bh. organa i organa Distrikta nastupati ili neposredno koristiti ovlaštenja iz Bonskih zaključaka. Oba ureda su jedan međunarodni ured, koji je uspostavljen međunarodnim ugovorom.3679 Njihova mnogobrojna ovlaštenja osporavaju predstavljanje Bosne i Hercegovine u članu I Opšteg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini i Ustavu Bosne i Hercegovine kao suverene države. Ipak, na kraju, radi se o tome šta ko pod pojmom „suverena“3680 podrazumijeva. Posmatrači se ustručavaju da shvate Bosnu i Hercegovinu kao „protektorat“ međunarodne zajednice.3681 Graf Vitzthum i Mack3682 govore o Brčkom kao o novoj (suštinskoj i paraentitetskoj) teritorijalnoj tvorevini pod direktnom međunarodnom upravom. Pravnu prirodu međunarodne civilne uprave u Bosni i Hercegovini Rehs3683 predstavlja kao svojevrsni međunarodni organ, hibrid koji se sastoji od različitih strukturalnih elemenata i karakteristika i koji nema nikakav uzor u prošlosti. Za tako nešto pravnici su izmislili pojam „međunarodna ustanova sui generis“. Ukoliko se uzme u obzir vremensko ograničenje međunarodnog mandata u Bosni i Hercegovini, moglo bi se, takođe, govoriti o međunarodnopravnom subjektu, koji se nalazi na prelazu između protektorata prema suverenoj državi.3684 Tako nešto zvuči više prijateljski i sa više nade.
Footnotes
Rehs, 2006, str. 89.
Smyrek, 2006, str. 28. i dalje.
Domić, 2008, str. 203.
Vitzthum/Mack, 2007, str. 115.
Rehs, 2006, str. 117.
Domić, 2008, str. 207.