c. Uprava
Upravi Distrikta Brčko je posvećena Glava III, Poglavlje C, Statuta. Upravu vodi gradonačelnik (čl. 46, 47. i dalje), kojeg bira Skupština. Odjeli uprave Distrikta su predviđeni u članu 47. stav 2. Šefove odjelâ (član 48) bira ili smjenjuje gradonačelnik na osnovu profesionalnih kriterija. Svaki saradnik uprave mora obavljati svoj posao revnosno i predano. Etičke obaveze su regulisane u kodeksu ponašanja zaposlenika uprave.3648 Osim toga, sličan pravni akt3649 postoji i za sve zaposlenike u organima Distrikta Brčko, uključujući upravu. Kao što ovaj akt važi za poslanike Skupštine, tako obaveza izbjegavanja sukoba interesa (član 52) važi i za saradnike uprave, posebno one na vodećim pozicijama. Gradonačelnik je odgovoran za cjelokupnu upravu Distrikta (član 50). U okviru smjernica koje on daje, svaki šef odgovara za profesionalno obavljanje poslova unutar odjela (član 51). Čl. 53-57. regulišu odnos između Skupštine i uprave, tj. izbor i prestanak funkcije gradonačelnika, raspravljanje o finansijskim izvještajima itd.
Najvažniji procesni propisi su usvojeni brzo nakon osnivanja Distrikta, mada su mnogi od njih bili više puta mijenjani i dopunjavani, npr., Zakon o javnoj upravi Distrikta Brčko,3650 Zakon u upravnom postupku Distrikta Brčko,3651 Zakon o izvršnom postupku3652 itd. Sve upravne odluke razmatra pravna služba, a sve žalbe ili prigovore komisija za žalbe.3653 Porezna uprava (član 42) je direktno odgovorna Skupštini. Naravno, uprava je upućena na Skupštinu kada se razmatra budžetski plan (član 43. stav 2).
S obzirom na prioritetno pitanje sigurnosti i reda, policiji Distrikta Brčko je posvećena cijela Glava IV Statuta. Šefa policije i zamjenike imenuje i razrješava gradonačelnik uz saglasnost Skupštine (čl. 60, 34). Policija sama reguliše pitanje disciplinskih prestupa; drugu instancu predstavlja Policijska komisija.3654 U slučaju potjere za licima osumnjičenim za krivična djela (član 61), policija Distrikta i policijski organi entitetâ sarađuju pri provođenju zakona. Počiniocima krivičnih djela je zabranjeno da obavljaju bilo kakve javne dužnosti u Distriktu Brčko.3655 U veoma temeljito provedenoj analizi pravnog sistema Komisija za reviziju zakonâ Distrikta Brčko je napravila najvažnije prijedloge zakonâ u vezi sa različitim upravnim područjima, te ih predložila Skupštini.3656 Tu se ubrajaju izuzetno teška pitanja etničkog, regionalnog i religijskog ujedinjavanja obrazovnog sistema, posebno školskog sistema, te privredni, radni, socijalni i zdravstveni zakoni,3657 zatim, zemljišnoknjižno (gruntovno) pravo, pravo privrednih društava i stečajni postupak.
Footnotes
Od 10.11.2003. godine.
Od 6.1.2004. godine.
„Sl. gl. DB“ broj 1/00.
„Sl. gl. DB“ broj 3/00.
„Sl. gl. DB“ broj 8/00.
Seizović, 2009, str. 6; uporedi, takođe, tačku 8. Aneksa na Konačnu arbitražnu odluku (38 ILM 534 [1999] i u: OHR, 1997).
Karnavas, 2003, str. 124; Breutz,2004, str. 17.
Uopšteno gledajući, kooperacija policijskih snaga entitetâ predstavlja veoma loš primjer (ICG, 2005).
O tome vidi izvještaj predsjedavajućeg u Karnavas, 2003.
Uporedi, Biernert, 2004, str. 33-35.