Idi na sadržaj
AP 1882/05 Rujević 20051013
AP 2633/05 Ahmetović 20060412
CH/01/7728-D&M. V. J. 20030404
U 21/01 Krivić 20011012 „Sl. gl. BiH“ broj 25/01
U 32/01 Central profit banka 20011024 „Sl. gl. BiH“ broj 27/01

U predmetima br. U 21/01 i U 32/01 pred Ustavnim sudom su se našle apelacije protiv (konačnih) odluka CRPC-a, donesenih povodom izjavljenih zahtjeva za preispitivanje. U oba slučaja apelanti su se žalili pozivajući se na Zakon o stambenim odnosima. Pozivajući se na prijašnju sudsku praksu u predmetima u kojima se radilo o odnosu Ustava BiH i drugih aneksa – U 7/97 (Opšti okvirni sporazum za mir u Bosni i Hercegovini), U 7/98 (Aneks 6. DMS/Dom za ljudska prava) i U 40/00 (Aneks 3. DMS/Privremena izborna komisija) – Ustavni sud BiH je ukazao na to da je Ustav BiH integralni dio mirovnog sporazuma. Na osnovu strukture DMS, Ustavni sud je ustvrdio dalje, ne mogu postojati protivrječnosti između aneksa, jer su svi oni ekvivalentni, tako da DMS i Ustav BiH ne mogu biti protivrječni jedan prema drugom. Dalje, nema hijerarhijskih odnosa između organa koji su ustanovljeni aneksima mirovnog sporazuma, već oni djeluju paralelno i međusobno se dopunjuju. Dom za ljudska prava se ne može smatrati sudom u Bosni i Hercegovini a Ustavni sud, stoga, nije nadležan da preispituje odluke Doma. Jer, Dom svoju funkciju vrši izvan „redovne sudske strukture Bosne i Hercegovine“. Analogno tome, isto važi i za CRPC, tj. i ova komisija djeluje izvan sudskog sistema Bosne i Hercegovine. Njene odluke su, prema članu XII7. Aneksa 7, kao i prema Zakonu o izvršenju odluka Komisije za imovinske zahtjeve raseljenih lica i izbjeglica, konačne i obavezujuće, zaključio je Ustavni sud.

Ovakvu sudsku praksu Sud je zadržao i nakon prenošenja nadležnosti CRPC-a na domaće organe, uopšte se ne baveći samom tom okolnošću u prvo vrijeme.3491 Ni činjenica da je KLJP pri USBiH izmijenila svoju sudsku praksu nakon prenošenja nadležnosti CRPC-a na domaće organe, u smislu da se KLJP pri USBiH proglasila nadležnom da ispituje odluke koje su donijeli domaći organi („domaća“ Komisija iz Aneksa 7. ili upravni organi), nije prouzrokovala promjenu sudske prakse Ustavnog suda. Sud se sada jedino smatrao prisiljenim da bliže obrazloži zašto je zadržao istu sudsku praksu.3492 Prenos nadležnosti u domaći unutrašnji okvir, obrazložio je Ustavni sud, ne mijenja pravnu prirodu odluka Komisije. I mandat „domaćeg CRPC-a“ je utemeljen u Aneksu 7, tako da i ona ima isti ustavnopravni status. „Domaća CRPC“ niti je institucija Bosne i Hercegovine, niti je nadležna da na osnovu nekog domaćeg zakona vrši nadležnosti koje su snagom Ustava dodijeljene državi BiH. Ona, dakle, nije integrisana u pravni sistem Bosne i Hercegovine. Osim toga, „domaća CRPC“ nije „sud“ u smislu člana VI/3.b) Ustava BiH, već je institucija sui generis, zaključio je Ustavni sud.3493


Footnotes

  1.  AP 1882/05, tačka 7.

  2.  AP 2633/05.

  3.  AP 2633/05, tačka 9. i dalje.

Traži odluku US

Share this page

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.