Idi na sadržaj

Radi obavljanja svojih zadataka, Privremena izborna komisija predviđena poglavljem 600. Izbornih pravila osnovala je Izbornu apelacionu potkomisiju

„Do okončanja mandata Visokog predstavnika, odnosno sve dotle dok Visoki predstavnik drugačije ne odluči, na snazi će biti isključenja navedena u sljedeća četiri stava:

Nijedna osoba koju je Privremena izborna komisija ili Izborna apelaciona potkomisija smijenila zbog toga što je osobno ometala provođenje Opšteg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini ili djelovala u suprotnosti sa Pravilima i propisima Privremene izborne komisije ne može se kandidovati na izborima, obavljati mandat na koji je izabrana, niti obavljati imenovanu dužnost.

Nijedna osoba koju je Visoki predstavnik razriješio javne dužnosti ne može se kandidovati na izborima, obavljati mandat na koji je izabrana, niti obavljati imenovanu dužnost.

Nijedan bivši ili sadašnji vojni funkcioner koji je smijenjen na osnovu odredaba Glave 14. Uputstava stranama, koja je donio COMSFOR u skladu sa članom VI stav 5. Aneksa 1. A Opšteg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, ne može se kandidovati na izborima, obavljati mandat na koji je izabran, niti obavljati imenovanu dužnost.

Nijedna osoba koju je komesar IPTF-a isključio ili smijenio zbog ometanja provođenja Opšteg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini ne može se kandidovati na izborima, obavljati mandat na koji je izabrana, niti obavljati imenovanu dužnost.“

(Election Appeals Sub-Commission).3450 Svoje nadležnosti ona je izvodila iz ovlaštenja Privremene izborne komisije, a djelovala je kao pravni organ (juridical body) i imala obavezu da podnosi izvještaje šefu Misije OSCE-a, koji je i imenovao njena četiri člana (član 601). Jedini međunarodni član Potkomisije istovremeno je bio i njen predsjedavajući, a Potkomisija se sastojala još od tri domaća člana (član 601. stav 2). Potkomisija je trebalo da se pobrine za to da se akteri pridržavaju Izbornih pravila, da odlučuje o žalbama u izbornom postupku, da nadzire kršenja principa DMS (posebno iz Aneksa 3. DMS) i nepridržavanja Izbornih pravila, te da za to izriče sankcije, tj. novčane kazne, ali i sankcije u vidu brisanja pojedinih kandidata sa lista sve do isključenja određene političke stranke iz izbora, tj. do zabrane da učestvuje na izborima (čl. 602, 604). U praksi Potkomisija se najčešće bavila žalbama, ali je katkad upotrebljavala i svoje ovlaštenje da izriče sankcije.3451 Pred opšte izbore 1998. godine Potkomisija je sa lista brisala ukupno 37 kandidata za predstavničke domove BiH, RS i Federacije, te nekoliko kantona, koji bi, u suprotnom, vjerovatno dobili mandate.3452

Dom za ljudska prava i Ustavni sud BiH bavili su se apelacijama, tj. prijavama podnesenim protiv akata organa iz Aneksa 3. DMS.


Footnotes

  1.  Uporedi, Internet-stranica: <www.oscebih.org/easc/eng/easc.htm> sa informacijama o Potkomisiji i njenim odlukama.

  2.  Uporedi, recimo, presudu 99-ME-12/99-ME-13 od 19.11.1999. godine, nakon žalbe SRS, SSRS, dostupno na Internet-stranici: <www.oscebih.org/easc/eng/ easc-decisions/1999/99-ME-12,13.pdf>, arhiv autorâ.

  3.  Uporedi, pregled Potkomisije, Candidates Removed Who Would Have Received a Mandate in the 1998 General Elections in BiH, arhiv autorâ.

Traži odluku US

Share this page

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.