a. Međunarodno uplitanje
Visoki predstavnik je zadužen za provođenje mirovnog procesa u Bosni i Hercegovini, koji reguliše Dejtonski mirovni sporazum.3580 On je pravno odgovoran UN i Vijeću za implementaciju mira putem kojeg se međunarodna zajednica u BiH trudi da finansijski i personalno pomaže ovaj proces.3581 Zamjenik Visokog predstavnika je njegov zastupnik u Distriktu, supervizor.3582 Situaciju u BiH Vijeće sigurnosti UN je opisalo na sljedeći način: „Vijeće sigurnosti […] priznaje jedinstven, vanredan i kompleksan karakter trenutne situacije u Bosni i Hercegovini, koja zahtijeva poseban odgovor.“3583 Ovo važi posebno za Brčko. U 55 vlada i organizacija koje čine Vijeće za implementaciju mira ubrajaju se, između ostalih, i UN, EU, NATO, OSCE, Vijeće Evrope, Svjetska banka.3584 Izgledi da se Država priključi EU u budućnosti su, bez sumnje, pokretačka snaga državne politike. Ipak, ispunjavanje tzv. Kopenhaških kriterija je „na dugom štapu”. Štaviše, ako realno posmatramo situaciju, možemo da tvrdimo da na EU ne treba automatski gledati kao na pokretački motor za izvođenje državnih reformi.3585
Footnotes
Član II1.a) Aneksa 10. DMS; (Rehs, 2006, str. 59, fusnota 114. sa daljnjim dokazima).
Član II1. i član II1.f) Aneksa 10. DMS; (Rehs, 2006, str. 59, fusnota 114. sa daljnjim dokazima).
Smyrek, 2006, str. 157. i dalje.
Rezolucija broj 1031 od 15.12.1995. godine, tačka 39. (The Security Council […] recognizes the unique, extraordinary and complex character of the present situation in Bosnia and Herzegovina, requiring an exceptional response, prevod sa engleskog N. A.).
Rehs, 2006, str. 39; uporedi, takođe, Wnendt, 2005, str. 75. i dalje; Vitzthum, 2003.a, str. 823-846; Vitzthum/Mack, 2007, str. 81-136.
Western Balkans, 2005, str. 149; Reiter, 2005, str. 63. i dalje.