Idi na sadržaj

Kao rezultat navedenih odluka Ustavnog suda BiH, 2000. godine je usvojen novi zakon. Zakon iz 2000. godine je istražio nove metode koje se odnose na zastupljenost konstitutivnih naroda unutar glavnih izvršnih funkcija, te je predvidio sljedeće:

  • obavezu da predsjedavajući Vijeća ministara ne može biti iz reda istog konstitutivnog naroda iz kojeg je predsjedavajući Predsjedništva i
  • ograničenje mandata predsjedavajućeg na osam mjeseci.

U praksi to je značilo da se novi proces izbora predsjedavajućeg Vijeća ministara u cijelosti mora provesti svakih osam mjeseci, ili čak i ranije ako je raspored rotacije u Predsjedništvu doveo do toga da su predsjedavajući Vijeća ministara i predsjedavajući Predsjedništva bili pripadnici istog konstitutivnog naroda. U praksi u periodu od 27 mjeseci imenovano je pet vijeća, a samo dva od njih su trajala duže od pet mjeseci. Mada ova praksa nije pokretala nijedno pitanje u vezi sa usklađenosti sa Ustavom, imala je ozbiljne posljedice na kontinuitet rada Vijeća ministara, kao i na sposobnost Vijeća ministara da izvršava svoje dužnosti.

Zbog toga, Zakon iz 2000. godine je težio da se odstupi od takve prakse uključivanjem novog člana 9. stav 1, koji predviđa da se predsjedavajući Vijeća ministara imenuje „pri svakom novom mandatu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, vodeći pri tom računa o principu zastupljenosti iz člana IX/3. Ustava Bosne i Hercegovine”. Ova odredba Ustava, na koju se često poziva kao na „odredbu o opštoj zastupljenosti”, koristi se u svakom trenutku prilikom opravdavanja pariteta među konstitutivnim narodima u institucijama Bosne i Hercegovine.2826 Međutim, novi član 9. stav 1. predstavlja jedinstven primjer pravnog tumačenja te odredbe radi opravdavanja rotacije predstavnika konstitutivnih naroda za vrijeme trajanja mandata Parlamentarne skupštine. Mada ovakva praksa predstavlja prednost čiji je cilj otklanjanje sumnji konstitutivnih naroda, a time se ne utiče na kontinuitet rada Vijeća ministara, mali su izgledi da bi oštećena strana mogla osporiti izbor predsjedavajućeg ako bi taj izbor bio suprotan principu rotacije među konstitutivnim narodima.


Footnotes

  1.  O primjeni člana IX/3. na Vijeće ministara u cjelini, vidi str. 605.

Traži odluku US

Share this page

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.