Idi na sadržaj

Zbog nepostojanja takvih odredaba u Ustavu BiH, Vlada RS iznijela je argument državljanstva u postupku pokrenutom pred Ustavnim sudom BiH u vezi sa ustavnošću određenog broja odredaba u entitetskim ustavima, uključujući i član 6. stav 2. Ustava RS, kojim se zabranjuje, prema vlastima RS, ekstradicija državljana RS. Time se, takođe, sprečava njihovo prebacivanje u MKSJ. U Odluci broj U 5/98-I od 29. i 30.1.2000. godine, ne ispitujući da li je obaveza predaje i prebacivanja osoba u MKSJ obuhvaćena izrazom „ekstradicija“, ili kako se ovi izrazi, inače, odnose jedni prema drugima, Ustavni sud se ograničio na izjavu da „bez obzira o čemu se radilo, formulacija člana II/8. Ustava BiH prilično je jasna i ne može biti sumnje da sve nadležne vlasti u Bosni i Hercegovini, tj. i vlasti entiteta, moraju postupati u skladu sa naredbama izdatim na osnovu člana 29. Statuta MKSJ-a Suda“.2512 Takođe, Ustavni sud BiH je zaključio da odgovornost za međunarodno i međuentitetsko provođenje krivičnog zakona, čiji dio čini i saradnja sa MKSJ-em, u skladu sa članom II/1.g) Ustava BiH, spada u nadležnosti institucija BiH.2513 Prema tome, Ustavni sud BiH je proglasio neustavnim član 6. stav 2. Ustava RS. Zaključak Ustavnog suda BiH bi se trebalo prihvatiti. Ipak, bilo bi korisnije da je Sud jasnije definisao izraz „postupanje u skladu“ sa naredbama MKSJ-a u onom dijelu u kojem se odnose na prebacivanje osoba, jer bi se time pomoglo zakonodavcu da razvije odgovarajuće zakonodavstvo na nacionalnom, a posebno na državnom nivou. Druga opcija bi bila da Ustavni sud BiH smatra da takvo zakonodavstvo nije neophodno s obzirom na relevantno uređenje ovog pitanja u samom Ustavu BiH.


Footnotes

  1.  U 5/98-I, tačka 23.

  2.  Ibid., tačka 22.

Traži odluku US

Share this page

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.