Idi na sadržaj

Direktna diskriminacija može biti utvrđena tamo gdje se utvrdi da postoje različiti motivi za donošenje odluke od onih koji su prezentovani u samoj odluci.2197

U provođenju zabrane indirektne diskriminacije, takođe, treba uzeti u obzir relevantne razlike između grupa određenih osoba.2198

Dalje, propust da se napravi adekvatan ustupak – i.e. modifikacija ili prilagođavanje posla, radne prakse, radne okoline ili način ili okolnosti pod kojima se uživa ili obavlja određena pozicija, s ciljem da se omogući kvalifikovanoj osobi da se prijavi za nju, da je provodi i izvršava, da uživa jednake beneficije i prednosti iz radnog odnosa može – posebno kada se posmatra s tačke gledišta invalidnosti – voditi ka diskriminaciji.2199

Treba primijetiti da se šikaniranje – i.e. neželjeno ponašanje koje se zasniva na zabranjenim motivima, čiji je cilj ili efekt povreda digniteta određene osobe, i koje vodi stvaranju okoline koja zastrašuje, neprijateljski djeluje, degradira, ponižava ili se čini agresivnom – eksplicitno smatra diskriminacijom u nekim sporazumima.2200 U nekim manje specifičnim instrumentima šikaniranje se može shvatiti kao izvršavanje naredbe, tj. može se tumačiti kao suprotno opštim odredbama zabrane diskriminacije.2201

Država će biti odgovorna za diskriminaciju koju počine privatna fizička i pravna lica ukoliko je država delegirala na njih ili ugovorila sa njima izvršavanje državnih javnih funkcija.2202

Štaviše, država ima pozitivnu obavezu da zaštiti osobe od diskriminacije koju čine privatna fizička i pravna lica.2203

Ipak, odredbe o odvojenom školovanju učenika na osnovu spola, njihove religijske ili jezičke pripadnosti, te o podršci privatnim obrazovnim aranžmanima na specifičan način su isključene iz definicije diskriminacije kada je u pitanju školstvo.2204

Aparthejd i.e. negiranje prava na život i slobodu osobe, ubijanje, nanošenje ozbiljnih fizičkih ili psihičkih povreda, tortura, okrutno, nehumano ili ponižavajuće tretiranje ili kažnjavanje, arbitrarno ili nezakonito lišavanje slobode, nametanje takvih životnih uslova da bi se izazvala fizička destrukcija u cjelini ili djelimično, mjere radi sprečavanja učešća u političkom, socijalnom, ekonomskom ili kulturnom životu zajednice, mjere čija je posljedica segregacija ili eksploatacija prisiljavanjem na rad, povezivanjem sa pripadnošću rasnoj grupi, kao i proganjanjem zbog protivljenja aparthejdu – predstavlja oblik teže diskriminacije koji, slično kao i djela protiv čovječnosti, povlači za sobom odgovornost po osnovu međunarodnog krivičnog prava onih koji ga počine, koji učestvuju u činjenju ili direktno potiču ili kuju zavjeru da se počini.2205


Footnotes

  1.  Vidi, naprimjer, ESLJP, Hoffman protiv Austrije od 23.6.1993. godine, serija A broj 255-C, aplikacija broj 12875/87, gdje je utvrđeno da je osnova za lišavanje slobode bila više religija nego najbolji interes djeteta.

  2.  Vidi, naprimjer, ESLJP (VV), Thlimmenos protiv Grčke od 6.4.2000. godine, Izvještaji 2000-IV, aplikacija broj 34369/97, gdje je utvrđen propust da se ubjeđenje koje proizlazi iz religijskog osjećanja različito tretira od drugih ubjeđenja kada se radi o utvrđivanju pristupa određenoj profesiji.

  3.  Vidi član 5. stav 3. Konvencije o pravima osoba sa invaliditetom i član 5. Direktive Vijeća broj 2000/78/EC koja utvrđuje opšti okvir za jednak tretman u zapošljavanju i radnom odnosu („Okvirna direktiva“) [Council Directive2000/78/EC, establishing a general framework for equal treatment in employment and occupation (the “Framework Directive”); prevod sa engleskog N. A.].

  4.  Naprimjer, član 5. Direktive Vijeća broj 2000/43/EC od 29. juna 2000. godine o primjeni principa jednakog tretmana osoba bez obzira na njihovo rasno ili etničko porijeklo (Council Directive 2000/43/EC of 29 June 2000 implementing the principle of equal treatment between persons irrespective of racial or ethnic origin; prevod sa engleskog N. A.).

  5.  Naprimjer, CERD broj 26/2002, Hagan protiv Australije od 20.3.2003. godine. 2202 Komitet za ljudska prava UN broj 273/1988. godine, B. d B. protiv Holandije od 30.3.1989. godine.

  6.  CERD broj 11/1998, Lacko protiv Slovačke od 9.8.2001. godine; propust da se pokrene postupak protiv vlasnika restorana zbog zabrane ulaska.

  7.  Član 2. Konvencije protiv diskriminacije u odgoju i obrazovanju. 2205 Konvencija o suzbijanju i kažnjavanju zločina aparthejda.

Traži odluku US

Share this page

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.