(f) Dodatak: Stanarsko pravo u Bosni i Hercegovini
Sudska praksa Ustavnog suda BiH i DLJP, odnosno KLJP pri USBiH, u vezi sa institutom „stanarskog prava“ obrađuje tri velika područja. Prvo područje tiče se primjene Zakona o stambenim odnosima.1585 Iako je ovaj zakon već dugo vremena na snazi, njegovo tumačenje i primjena u praksi uzrokuju još uvijek poteškoće. One su, zasigurno, velikim dijelom posljedica činjenice da su mnogi korisnici društvene imovine i članovi njihovog domaćinstva izbjegli, ili se interno raselili, tj. napustili tu imovinu. S obzirom na to, od velikog značaja je razgraničenje pitanja primjene ovog zakona i tzv. imovinskih zakona koji su doneseni na osnovu Aneksa 7. DMS. Druga dva navedena područja tiču se upravo primjene navedenih imovinskih zakona i povrata posjeda na imovini interno raseljenih lica i izbjeglica.
Problemi, tj. problematična područja pri primjeni prava, tiču se specifičnosti imovinskih zakona prema Aneksu 7. DMS naspram Zakona o stambenim odnosima. Imovinski zakoni se primjenjuju isključivo u slučaju povratka interno raseljenih lica i izbjeglica, tj. u zahtjevima za povrat imovine u smislu člana 8. EKLJP. Pri tome, zakoni su propisali posebne institucionalne okvire i postupke.1586 Tako se može desiti da određeni zahtjev nije opravdan s tačke gledišta Zakona o stambenim odnosima, ali da jeste prema imovinskim zakonima donesenim na osnovu Aneksa 7. DMS, jer su materijalnopravna rješenja drugačija.
Sljedeći pregled i analiza Zakona o stambenim odnosima daju se samo iz ugla člana 8. EKLJP. Daljnja analiza ovog zakona, posebno uticaj rata na stanarsko pravo i imovinskopravne odnose, razvoj instituta stanarskog prava, kao i druga značajna pitanja nalaze se u dijelu Komentara koji se tiče imovinskog prava.1587
Footnotes
„Sl. list SRBiH“ br. 14/84, 12/87 i 36/89, koji su preuzele FBiH i RS zakonom o preuzimanju („Sl. gl. FBiH“ broj 11/98; „Sl. gl. RS“ br. 19/93 i 22/93).
Vidi, naprimjer, AP 152/05, tačka 10.
Vidi: „(a) Rat i imovinska prava“, str. 363. i dalje.